UTokyo Repository 東京大学
 

UTokyo Repository >
119 教育学研究科・教育学部 >
10 総合教育科学専攻 >
生涯学習・社会教育学研究 >

このページ(論文)をリンクする場合は次のURLを使用してください: http://hdl.handle.net/2261/1420

タイトル: アラバマ州黒人教育制度化過程
その他のタイトル: Systematizing Process of Education for the African Americans in Alabama
著者: 成, 玖美
著者(別言語): Sing, Koomi
発行日: 2002年12月25日
出版者: 東京大学大学院教育学研究科生涯教育計画講座社会教育学研究室紀要編集委員会
掲載誌情報: 生涯学習・社会教育学研究. 27号, 2002.12, p.1-10
抄録: This paper's purpose is to clarify the historical and local backgrounds of Tuskegee Institute. Mainly this paper examines the systematizing process of public schools for the African Americans in Alabama. This study would be also significant for knowing the issues on the adult or non-formal education for them. Learned from Horace Mann Bond's perspective, this paper focuses on the conflicts between the Black Belt and the other counties in Alabama. When the state constitution suggested the free public school system for the all children and youth in 1868, segregation was not a main issue. Thereafter distributional balance of public money between the whites and the African Americans had been the main issue. Alabama legislature tried to systematize unequal distribution. Though the interests in the Black Belt interfered with that of the other counties in that process, both of them reached agreement on that point by vesting authority to distribute the school funds in local officials. In 1901, the new state constitution crystallized racial discrimination in public education system in Alabama.
URI: http://hdl.handle.net/2261/1420
ISSN: 1342193X
出現カテゴリ:生涯学習・社会教育学研究
生涯学習・社会教育学研究

この論文のファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
KJ00000735942.pdf991.63 kBAdobe PDF見る/開く

本リポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - ご意見をお寄せください