UTokyo Repository 東京大学
 

UTokyo Repository >
133 社会科学研究所 >
社會科學研究 >

このページ(論文)をリンクする場合は次のURLを使用してください: http://hdl.handle.net/2261/15436

タイトル: Brand Names : Markets for Envy and Prestige(<Special issue>Economic Law and Industrial Organization)
著者: Hinnebusch, Georginna
Sasaki, Dan
著者(別言語): 佐々木, 弾
発行日: 2005年3月10日
出版者: 東京大学社会科学研究所
掲載誌情報: 社會科學研究. 第56巻 第3/4号, 2005.03, pp. 89-102
抄録: Brand products and their non-brand substitutes are ofttimes vertically differentiated more than their material quality differential due to social contexts. Consumers of a brand product may extract utility either by being envied for affording it, in which case their utility is a function of how many others cannot afford it, or by signalling their wealth, in which case their utility is a function of the average wealth of all who consume it. In each of these two cases we analyse qualitatively the brand monopolist's underor over-pricing incentives as opposed to socially optimal pricing.
URI: http://hdl.handle.net/2261/15436
ISSN: 03873307
出現カテゴリ:社會科學研究
社會科學研究

この論文のファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
KJ00004192088.pdf788.34 kBAdobe PDF見る/開く

本リポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - ご意見をお寄せください