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タイトル: 価格の上限規制と企業の生産特化
その他のタイトル: Price-ceiling and Product Specialization
著者: 松島, 法明
著者(別言語): Matsushima, Noriaki
キーワード: 価格の上限規制
企業の特化戦略
垂直的関係
発行日: 2005年3月10日
出版者: 東京大学社会科学研究所
掲載誌情報: 社會科學研究. 第56巻 第3/4号, 2005.03, pp. 135-145
抄録: この論文では,2つの市場に財を供給する独占企業を考える.ある市場における価格規制が,独占企業の生産特化に及ぼす影響について簡単な考察を行う.価格の上限規制が課されると,独占企業はその規制が存在する市場に生産の重点を置くことが示される.対して,川上企業との取引を考慮して分析すると重点を置く市場が大きく変わり,上限規制が緩い場合には,規制の存在しない市場に重点を置くことが示される.
In this paper, I consider a monopolist who supplies to two markets. I briefly consider how a price-ceiling imposed on one of the markets affects the product specialization of the monopolist. The price-ceiling induces the monopolist to specialize in the market in which the regulation is imposed. On the contrary, if the monopolist procures its inputs from an upstream monopolist, the monopolist specializes in the market in which the regulation is not imposed, when the priceceiling is not so restrictive.
URI: http://hdl.handle.net/2261/15439
ISSN: 03873307
出現カテゴリ:社會科學研究
社會科學研究

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