UTokyo Repository 東京大学
 

UTokyo Repository >
119 教育学研究科・教育学部 >
東京大学大学院教育学研究科紀要 >

このページ(論文)をリンクする場合は次のURLを使用してください: http://hdl.handle.net/2261/15873

タイトル: 社会教育・生涯学習研究における評価論の展開と課題 : 学習成果の評価に注目して
その他のタイトル: An Overview and Perspective on Studies in Evaluation of Adult Education and Lifelong Learning : From the Viewpoint of Learning Outcomes
著者: 市原, 光匡
著者(別言語): Ichihara, Mitsumasa
発行日: 2005年3月10日
出版者: 東京大学大学院教育学研究科
掲載誌情報: 東京大学大学院教育学研究科紀要. 44巻, 2005.3, pp. 349-357
抄録: These days, more attentions are paid to evaluation of adult education and lifelong learning. However, compared with administrative evaluation, studies in evaluation of learning outcomes are still poor although needs for building the system of evaluation of learning outcomes are increasing. The purpose of this paper is to overview and show the schema of studies in evaluation of learning outcomes in order to discuss the system of evaluation of learning outcomes, to point out what studies are needed as well.
URI: http://hdl.handle.net/2261/15873
ISSN: 13421050
出現カテゴリ:東京大学大学院教育学研究科紀要
東京大学大学院教育学研究科紀要

この論文のファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
KJ00004682991.pdf1.14 MBAdobe PDF見る/開く

本リポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - ご意見をお寄せください