UTokyo Repository 東京大学
 

UTokyo Repository >
119 教育学研究科・教育学部 >
東京大学大学院教育学研究科紀要 >

このページ(論文)をリンクする場合は次のURLを使用してください: http://hdl.handle.net/2261/15930

タイトル: 1920-30年代の満洲公学堂教員の意識変容 : 教育雑誌『南満教育』の分析を中心に
その他のタイトル: The Transfiguration of "Kogakudo" Teacher's Attitude in Manchuria, 1920s-1930s : An Analysis on "Nanman Kyoiku (South Manchuria Education)"
著者: 山本, 一生
著者(別言語): Yamamoto, Issei
発行日: 2007年3月10日
出版者: 東京大学大学院教育学研究科
掲載誌情報: 東京大学大学院教育学研究科紀要. 46巻, 2007.3, pp. 31-41
抄録: After Russo-Japanese War, many Japanese went to Manchuria. Amang them, there were Japanese teachers who taught in Kogakudo, which was the schools that local Chinese pupils commuted. Through research, I obtained perspectives on how the Manchurian Incident affect Kogakudo teacher's attitude. And I tried to describe the difference between the teachers who belonged South Manchurian Railway and who belonged Kantoshu.
URI: http://hdl.handle.net/2261/15930
ISSN: 13421050
出現カテゴリ:東京大学大学院教育学研究科紀要
東京大学大学院教育学研究科紀要

この論文のファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
KJ00004683066.pdf1.31 MBAdobe PDF見る/開く

本リポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - ご意見をお寄せください