UTokyo Repository 東京大学
 

UTokyo Repository >
119 教育学研究科・教育学部 >
東京大学大学院教育学研究科紀要 >

このページ(論文)をリンクする場合は次のURLを使用してください: http://hdl.handle.net/2261/4508

タイトル: 授業の「場」における予防カウンセリングの実践過程
その他のタイトル: Practice of Preventive Counseling in the Field of Classroom
著者: 亀口, 憲治
角田, 真紀子
瀬戸, 瑠夏
著者(別言語): Kameguchi, Kenji
Tsunoda, Makiko
Seto, Ruka
発行日: 2004年3月10日
出版者: 東京大学大学院教育学研究科
掲載誌情報: 東京大学大学院教育学研究科紀要. 43巻, 2004.3, pp. 403-423
抄録: The practical process of preventive counseling in a specially organized classroom for senior students at a secondary school is examined. The rationale for a preventive counseling, methods and procedures, and curriculum development to prevent school refusal and other problematic behaviors in Japanese students are discussed.
URI: http://hdl.handle.net/2261/4508
ISSN: 13421050
出現カテゴリ:東京大学大学院教育学研究科紀要
東京大学大学院教育学研究科紀要

この論文のファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
KJ00004259213.pdf2.75 MBAdobe PDF見る/開く

本リポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - ご意見をお寄せください