UTokyo Repository 東京大学
 

UTokyo Repository >
119 教育学研究科・教育学部 >
東京大学教育学部紀要 >

このページ(論文)をリンクする場合は次のURLを使用してください: http://hdl.handle.net/2261/551

タイトル: 家庭科における教育内容の自主編成プランの検討 (1) : 「岩手技術教育を語る会」の場合 研究ノート
その他のタイトル: A Critique (1) of the Independent-organized Plan of Educational Contents in Homemaking Education : In the Case of "Iwate Gijutu-kyoiku o Katarukai"
著者: 西内, みなみ
著者(別言語): Nishiuchi, Minami
発行日: 1988年2月10日
出版者: 東京大学教育学部
掲載誌情報: 東京大学教育学部紀要. 27巻, 1988.2, p.317-322
抄録: This paper raises several important issues on "Modernization" of Homemaking Education through the Critique of the Independent-organized Plan of "Iwate Gijutu-kyoiku o Katarukai". I think that "Iwate Gijutu-kyoiku o Katarukai" had the important influence on "Modernization" of Homemaking Education. In this paper I try to introduce the practices of "Iwate Gijutu-kyoiku o Katarukai" and point out some questions in it.
URI: http://hdl.handle.net/2261/551
ISSN: 04957849
出現カテゴリ:東京大学教育学部紀要
東京大学教育学部紀要

この論文のファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
KJ00000126198.pdf501.37 kBAdobe PDF見る/開く

本リポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - ご意見をお寄せください