UTokyo Repository 東京大学
 

UTokyo Repository >
119 教育学研究科・教育学部 >
東京大学大学院教育学研究科紀要 >

このページ(論文)をリンクする場合は次のURLを使用してください: http://hdl.handle.net/2261/57048

タイトル: “非主流”の後期中等教育機関を概観する : 生徒層・カリキュラム・進路
その他のタイトル: Overview of Non-mainstream Upper Secondary Schools : Student’s Characteristic, Curriculum, and Career Decision-making
著者: 伊藤, 秀樹
著者(別言語): Ito, Hideki
発行日: 2015年3月31日
出版者: 東京大学大学院教育学研究科
掲載誌情報: 東京大学大学院教育学研究科紀要. 54巻, 2015.3, pp. 551-563
抄録: The aim of this paper is to show the overview of non-mainstream upper secondary schools. In Japan, non-mainstream upper secondary schools, such as part-time high schools, correspondence high schools, upper secondary specialized training schools, and support schools, take on a role of educational safety net for students who are not admitted to full-time high schools. This paper considers the following four questions to review papers about non-mainstream upper secondary schools. 1) What types of students tend to enter the non-mainstream schools? 2) What curriculums do non-mainstream schools organize? 3) What percentage of students drop out of non-mainstream schools? 4) What percentage of students graduate as part-time workers or the jobless?
URI: http://hdl.handle.net/2261/57048
ISSN: 13421050
出現カテゴリ:東京大学大学院教育学研究科紀要
東京大学大学院教育学研究科紀要

この論文のファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
edu_54_50.pdf1.16 MBAdobe PDF見る/開く

本リポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - ご意見をお寄せください