UTokyo Repository 東京大学
 

UTokyo Repository >
119 教育学研究科・教育学部 >
東京大学教育学部紀要 >

このページ(論文)をリンクする場合は次のURLを使用してください: http://hdl.handle.net/2261/586

タイトル: 授業における相互作用の質的研究 : 詩の授業における<子供のテキストとの相互作用>と<教師の子供との相互作用>
その他のタイトル: The Interpretative Study of Interaction in a Classroom : Children's Interaction with Text and Interaction with Teacher in a Teaching about a Poem
著者: 岩川, 直樹
著者(別言語): Iwakawa, Naoki
発行日: 1990年3月30日
出版者: 東京大学教育学部
掲載誌情報: 東京大学教育学部紀要. 29巻, 1990.3, p.287-296
抄録: In a classroom, children interact not only with a teacher but also with a text. In chirdren's experience, these two dimensions of interaction cannot be separated. This study focuses on the relation between these two dimension of interation through a teaching about a poem. In the interaction of a poem, touching a word apart from interpreting a meaning is essential. And we can find some aspects of the specific structure in which such a chrdren's interction with a poem and chirdren's interaction with teacher or other chirdren closely relate to each other.
URI: http://hdl.handle.net/2261/586
ISSN: 04957849
出現カテゴリ:東京大学教育学部紀要
東京大学教育学部紀要

この論文のファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
KJ00000126143.pdf963.73 kBAdobe PDF見る/開く

本リポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - ご意見をお寄せください