UTokyo Repository 東京大学
 

UTokyo Repository >
119 教育学研究科・教育学部 >
東京大学教育学部紀要 >

このページ(論文)をリンクする場合は次のURLを使用してください: http://hdl.handle.net/2261/661

タイトル: 記述式英語テスト問題におけるコンピュータ支援評価法の吟味
その他のタイトル: Computer-Aided Scoring of English Constructed Response Test
著者: 池田, 英子
著者(別言語): Ikeda, Eiko
発行日: 1994年1月31日
出版者: 東京大学教育学部
掲載誌情報: 東京大学教育学部紀要. 33巻, 1994.1, p.157-165
抄録: A new technique of the computer-aided scoring method is proposed on the constructed free-response item formats of English-Japanese translation tests and Japanese-English translation tests. Counting of the spelling errors, length of the sentences and inclusion of the keywords are used for the computer scoring. The results are compared with expert judgment on the test answers obtained from 500 test takers. The responses with large difference between computer scoring and expert rating are also investigated by the additional raters. The nature and characteristics of test questions appropriate to computer-aided scoring are examined and usefulness of the proposed method is confirmed.
URI: http://hdl.handle.net/2261/661
ISSN: 04957849
出現カテゴリ:東京大学教育学部紀要
東京大学教育学部紀要

この論文のファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
KJ00000126069.pdf793.9 kBAdobe PDF見る/開く

本リポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - ご意見をお寄せください