UTokyo Repository 東京大学
 

UTokyo Repository >
114 人文社会系研究科・文学部 >
36 英語英米文学 >
Linguistic research : working papers in English linguistics >

このページ(論文)をリンクする場合は次のURLを使用してください: http://hdl.handle.net/2261/6801

タイトル: The Acquisition of Contrastive Implicatures
著者: Terunuma, Akiko
キーワード: implicatures
contrastive wa in Japanese
models of the course of language acquisition
発行日: 2004年3月
出版者: Tokyo University English Linguistics Association
掲載誌情報: Linguistic research : working papers in English linguistics. No.20, 2004.3, pp. 155-171
抄録: This paper discusses children's acquisition of pragmatic knowledge by examining contrastive implicatures (CIs) induced by the focus particle wa 'Foc'in child Japanese. The results of an experiment show that the knowledge of CIs induced by wa 'Foc'is available to Japanese-speaking children early on, which is contrary to the assumption of the Pragmatic Delay model of the course of language acquisition, according to which pragmatic knowledge is acquired late.
URI: http://hdl.handle.net/2261/6801
出現カテゴリ:Linguistic research : working papers in English linguistics
Linguistic research : working papers in English linguistics

この論文のファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
lr020004.pdf2.02 MBAdobe PDF見る/開く

本リポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - ご意見をお寄せください