UTokyo Repository 東京大学
 

UTokyo Repository >
119 教育学研究科・教育学部 >
東京大学教育学部紀要 >

このページ(論文)をリンクする場合は次のURLを使用してください: http://hdl.handle.net/2261/685

タイトル: 教育場面における情動
その他のタイトル: Emotions in Educational Situations
著者: 上淵, 寿
著者(別言語): Uebuchi, Hisashi
発行日: 1995年2月28日
出版者: 東京大学教育学部
掲載誌情報: 東京大学教育学部紀要. 34巻, 1995.2, p.229-233
抄録: In this article, relationships between motivation and emotions in motivation to learn studies were reviewed. Then both traditional motivation theories (Dweck, 1986; Rotter, 1966; Weiner, 1986) and the new motivation theories (Deci & Ryan, 1985; Wentzel, 1991) were criticized from the perspective of the meanings of motivation. Finally, future researches on motivation were disucssed from relational theory of emotions (Campos, Campos, & Barret, 1989).
URI: http://hdl.handle.net/2261/685
ISSN: 04957849
出現カテゴリ:東京大学教育学部紀要
東京大学教育学部紀要

この論文のファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
KJ00000126036.pdf546.03 kBAdobe PDF見る/開く

本リポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - ご意見をお寄せください