ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 118 総合文化研究科・教養学部
  2. 50 広域科学専攻
  3. 1185010 学術雑誌論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 010 総記

段階的相互適応を考慮した意味獲得モデルの構築

http://hdl.handle.net/2261/8103
http://hdl.handle.net/2261/8103
56ef62a4-e0d3-4850-90da-f2fbb2d40927
名前 / ファイル ライセンス アクション
fuzzy_17.pdf fuzzy_17.pdf (1.9 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2007-12-27
タイトル
タイトル 段階的相互適応を考慮した意味獲得モデルの構築
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 相互適応
キーワード
主題Scheme Other
主題 発話意味獲得
キーワード
主題Scheme Other
主題 段階的学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 適応の誘発
キーワード
主題Scheme Other
主題 ヒューマン・エージェント・インタラクション
キーワード
主題Scheme Other
主題 Mutual adaptation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Meaning acquisition model
キーワード
主題Scheme Other
主題 Gradual learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 Induction of an instructor's adaptive behavior
キーワード
主題Scheme Other
主題 Human-Agent Interaction
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル A construction of a meaning acquisition model in consideration of gradual mutual adaptation with users
著者 宇都宮, 淳

× 宇都宮, 淳

WEKO 105928

宇都宮, 淳

Search repository
小松, 孝徳

× 小松, 孝徳

WEKO 105929

小松, 孝徳

Search repository
植田, 一博

× 植田, 一博

WEKO 105930

植田, 一博

Search repository
岡, 夏樹

× 岡, 夏樹

WEKO 105931

岡, 夏樹

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 105932
姓名 UTSUNOMIYA, Atsushi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 105933
姓名 KOMATSU, Takanori
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 105934
姓名 UEDA, Kazuhiro
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 105935
姓名 OKA, Natsuki
著者所属
著者所属 東京大学大学院情報学環
著者所属
著者所属 University of Tokyo, Graduate School of Interdisciplinary information studies
著者所属
著者所属 公立はこだて未来大学システム情報科学部
著者所属
著者所属 Future University-Hakodate, School of Systems Information Science
著者所属
著者所属 東京大学大学院総合文化研究科
著者所属
著者所属 University of Tokyo, Graduate School of Arts and Sciences
著者所属
著者所属 京都工芸繊維大学工芸学部
著者所属
著者所属 Kyoto Institute of Technology, Faculty of Engineering and Design
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Most previous studies about a mechanism of human language/meaning acquisition and its computational model did not take into account the instructor's adaptation to the learner. In this paper, we propose a mutual adaptive speech meaning acquisition model which can induce and utilize the instructor's adaptation, based on the observational results of meaning acquisition process through the actual interactions between human instructors and human learners. Specifically, this model is designed to achieve the following two competences: one is the competence to achieve a gradual learning which starts rather simple and easy learning task and then shift to more complex one; the other is to induce the instructor's adaptive behaviors by means of showing its learning level as the velocity of paddle motion, e.g., when the learning is going well, the paddle shows the fast action; otherwise, the paddle does the slow one. As a result of testing experiment to observe the interaction between participants and this model, although this model can not learn the meanings of participants' instructions because of the low accuracy of implemented sound recognizing system, this model can induce the participants' adaptive behaviors that the participants tried fitting their teaching strategies for this learning model.
書誌情報 知能と情報 : 日本知能情報ファジィ学会誌 : journal of Japan Society for Fuzzy Theory and Intelligent Informatics

巻 17, 号 3, p. 298-313, 発行日 2005-06
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1181479X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 007
出版者
出版者 日本知能情報ファジィ学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-02 00:44:58.830743
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3