ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 33
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 33

絵を用いた共感性測定の試み

https://doi.org/10.15083/00029711
https://doi.org/10.15083/00029711
1ee9704e-8f12-4e75-bfa9-24bf51aee045
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000126060.pdf KJ00000126060.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 絵を用いた共感性測定の試み
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029711
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Mesuring Empathy with "Picture Affectional State Test of Empathy"
著者 井上, 健治

× 井上, 健治

WEKO 65112

井上, 健治

Search repository
西澤, 朋子

× 西澤, 朋子

WEKO 65113

西澤, 朋子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65114
姓名 Inoue, Kenji
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65115
姓名 Nishizawa, Tomoko
著者所属
著者所属 教育心理学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study presented the development and validation of a new indecies of empathy for the grade school children : Picture Affectional State Test of Empathy (PASTE). PASTE consist of a series of 15 pictures. In each picture, two (or more) children are drawn, the one expressing positive or negative feeling congruent with the situation and the other (s) witnessing it. Subjects are asked to describe what the second child would think and talk to the first child. We intented to elicit projected empathic responses through this technique. Then, each response was estimated of its intensity of empathy and individual's empathy score was culculated. The scores were positively correlated with the empathy questionnaire scores and two types of peer ratings (prosocial behavior and emotional contagion). The magnitudes of these correlation coefficient were differentiated in accordance with our hypothesis. We think this measure demonstrated construct validation.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 33, p. 67-78, 発行日 1994-01-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 140.7
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 141.6
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:56:23.407936
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3