WEKO3
アイテム
絵を用いた共感性測定の試み
https://doi.org/10.15083/00029711
https://doi.org/10.15083/000297111ee9704e-8f12-4e75-bfa9-24bf51aee045
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000126060.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 絵を用いた共感性測定の試み | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029711 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Mesuring Empathy with "Picture Affectional State Test of Empathy" | |||||
著者 |
井上, 健治
× 井上, 健治× 西澤, 朋子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65114 | |||||
姓名 | Inoue, Kenji | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65115 | |||||
姓名 | Nishizawa, Tomoko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 教育心理学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study presented the development and validation of a new indecies of empathy for the grade school children : Picture Affectional State Test of Empathy (PASTE). PASTE consist of a series of 15 pictures. In each picture, two (or more) children are drawn, the one expressing positive or negative feeling congruent with the situation and the other (s) witnessing it. Subjects are asked to describe what the second child would think and talk to the first child. We intented to elicit projected empathic responses through this technique. Then, each response was estimated of its intensity of empathy and individual's empathy score was culculated. The scores were positively correlated with the empathy questionnaire scores and two types of peer ratings (prosocial behavior and emotional contagion). The magnitudes of these correlation coefficient were differentiated in accordance with our hypothesis. We think this measure demonstrated construct validation. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 33, p. 67-78, 発行日 1994-01-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 140.7 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 141.6 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Faculty of Education, University of Tokyo |