ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 19
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 19

新入学児童に対する期待形成の要因

https://doi.org/10.15083/00029977
https://doi.org/10.15083/00029977
8a6a88f3-ff9e-41d1-a90f-c710f409efc5
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000687241.pdf KJ00000687241.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-22
タイトル
タイトル 新入学児童に対する期待形成の要因
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029977
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Relations between Teacher Expectations and Pupils'Attributes
著者 井上, 健治

× 井上, 健治

WEKO 65962

井上, 健治

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65963
姓名 Inoue, Kenji
著者所属
著者所属 東京大学教育学部教育心理学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 To investigate the relations between teacher expectations and the pupils' attributes at a month after the beginning of the school year, fourty-one first grade teachers were asked to rate each of his classroom new pupils according to 1) his expectancy for a) scholastic achievement at the end of the first year, b) that of the sixth grade, c) personality development, etc. and 2) his pupils' attributes (nine behavioral characteristics (e.g. activity during school hours,), three kinds of abilities (e.g. reading and writing ability,) and three kinds of his home environmental factors (e.g. socioeconomic status)). The results are as follows: 1) Expectancy score for scholastic achievement (first grade) is highly correlated with ability variables, especially, estimated IQ. Among behavioral characteristics, autonomy, concentration and activity during school hours show relatively high correlation coefficients with expectancy. Home environmental variables are not so closely related to expectancy score as described above. 2) Ability and behavioral characteristics, as a whole, show lower correlations with the expectancy score for the sixth grade than those for the first grade. Among those, curiosity is only one trait which increased in the correlation coefficient. It seems that this trait imply the intellectual potentiality. Home environmental factors also increased in the relation with expectancy for the sixth grade achivement. 3) Expectancy for the personality development does not corelate with behavioral characteristics so highly as we expected. Rather, this expectancy and the expectancy for the scholastic achievement (first and sixth grade) correlate moderately to each other.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 19, p. 15-26, 発行日 1980-02-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 141.51
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.1
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:50:41.876930
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3