ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 52
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 52

東京市富士小学校における教育実践とドクロリーの教育思想 : 「創造生活」に注目して

https://doi.org/10.15083/00031065
https://doi.org/10.15083/00031065
3acc59eb-6dfc-4253-ab5c-979d2c7767b3
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_52_03.pdf edu_52_03.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-07-29
タイトル
タイトル 東京市富士小学校における教育実践とドクロリーの教育思想 : 「創造生活」に注目して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031065
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The practices at Fuji Elementary School in Tokyo and Decroly's educational theories : Focusing on “creative life”
著者 渡邉, 優子

× 渡邉, 優子

WEKO 68489

渡邉, 優子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68490
姓名 Watanabe, Yuko
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科基礎教育学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper is attempting to explore the influence of Decroly's educational theories upon Fuji Elementary School and examine the concept of “creation ” applied in the school. Fuji Elementary School accepted Decroly's educational theories in the early Showa period and then Fuji Elementary School established the educational policy, “ creative life”. “ Creative life” was embodied as expressive education; however, at a glance, “creative life” was alien to Decroly's educational theories. It was not easy for Fuji Elementary School to understand Decroly's educational theories as it was, but they studied it as much as they could; they took it in and adapted it to the context of the school. They were therefore able to understand the proper concept of “creation”, which is indispensable to human development, although it was difficult for people in Japan at that time to understand it.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 52, p. 23-32, 発行日 2013-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:17:35.971126
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3