ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 52
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 52

専門教育の「レリバンス」の再検討 : 都立高校専門学科および普通学科の生徒に対する質問紙調査の分析から

https://doi.org/10.15083/00031073
https://doi.org/10.15083/00031073
85c917f2-2ef0-4903-93d7-ca0ecf5f4fdd
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_52_11.pdf edu_52_11.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-07-29
タイトル
タイトル 専門教育の「レリバンス」の再検討 : 都立高校専門学科および普通学科の生徒に対する質問紙調査の分析から
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031073
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Reconsidering the “Relevance” of Vocational Education : Through an Analysis of a Questionnaire Survey to High School Students in Vocational Courses and General Courses
著者 堤, 孝晃

× 堤, 孝晃

WEKO 68517

堤, 孝晃

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68518
姓名 Tsutsumi, Takaaki
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 What should we teach in education? This question has been one of the central concerns in places of education and social scientific study in education. The “relevance” can be utilized as a key concept when one tries to reveal the answer to that question. The purpose of this paper is to reconsider the assumptions about the “relevance,” not in a normative but in an empirical way. For this purpose, I examine the relation between the vocational education and the political attitudes, which have not been examined in prior studies, through an analysis of the data from a questionnaire survey to high school students in vocational courses and general courses in the Tokyo Metropolitan area. / The analysis shows the following three points. First, compared with the general school students, more students in the vocational courses tend to have orientation toward political independence. Second, comparing subjects in vocational courses, studying the special subject hard doesn't reflect students ’ orientation toward political independence, but it could mediate studying the social studies hard and their orientation toward political independence. Finally, the relation between the vocational education and the students’ orientation toward occupational independence is not found. / These findings are contrary to our conventional expectations. In conclusion, we should reconsider thoroughly our common assumptions about the “relevance”.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 52, p. 147-156, 発行日 2013-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:17:44.960769
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3