ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 52
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 52

生涯学習と社会を記述する視点 : 飯田市公民館調査を題材に

https://doi.org/10.15083/00031078
https://doi.org/10.15083/00031078
6caa05e2-97c1-45f0-be93-4a56bfb07399
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_52_16.pdf edu_52_16.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-07-29
タイトル
タイトル 生涯学習と社会を記述する視点 : 飯田市公民館調査を題材に
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031078
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Lifelong Learning and Its Perspective on Describing the Community : Based on the Fieldwork on Kominkan (Community Learning Center, CLC) in Iida City
著者 牧野, 篤

× 牧野, 篤

WEKO 68535

牧野, 篤

Search repository
新藤, 浩伸

× 新藤, 浩伸

WEKO 68536

新藤, 浩伸

Search repository
古壕, 典洋

× 古壕, 典洋

WEKO 68537

古壕, 典洋

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68538
姓名 Makino, Atsushi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68539
姓名 Shindo, Hironobu
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68540
姓名 Kobori, Norihiro
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article focuses on the re-examination of describing community as a research object from our fieldwork of Kominkan in Iida City, Nagano. / Chapter Ⅰ deals with the theme how community has been objectified in social scientific research in Postwar Japan. Through the examination, it suggests the importance of focusing on community neither as undeveloped region, nor as utopia, and of focusing on the unorganized daily life, which seems to have been missed in lifelong learning. / Chapter Ⅱ captures the character of Kominkan as the place for collection of residents'memories. The memories are diverse and each of them is special as itself. Because of their characteristics, Kominkan has possibilities of constructing identity of its community. / Chapter Ⅲ focuses on residents'multilayered daily life in community. They can move between the layers freely, and the movement produces invisible dynamics. In addition, the movement produces multi-dimensional structure of the community and the unique culture of the community by networking each of the layers. / The question here is not a technological methodology of educational research, but our perspective, which a priori determines and limits our methodology. / Our interest is on a framework of lifelong learning. The researchers themselves are not just observers but are also inside the issues. We need to capture the life of ourselves in community as an interdependent actor through lifelong learning.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 52, p. 203-232, 発行日 2013-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:17:52.532950
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3