ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 52
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 52

英語授業の対話場面における修正発話に関する検討

https://doi.org/10.15083/00031099
https://doi.org/10.15083/00031099
1b6a03e0-3c71-4b4c-a13d-1261cd1a42ac
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_52_37.pdf edu_52_37.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-07-29
タイトル
タイトル 英語授業の対話場面における修正発話に関する検討
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031099
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Study on Students’ Repairs in Dialogues of English Learning Classes
著者 藤森, 千尋

× 藤森, 千尋

WEKO 68603

藤森, 千尋

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68604
姓名 Fujimori, Chihiro
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present study aims to examine how students repair their utterances in question-answer dialogues of English classes at secondary schools. The notion of repair in language learning is reconceptualized based on the “functional dualism of texts (univocal and dialogic functions) ” discussed by Wertsch and Lotman. A set of data was collected in classes for speaking skills being team-taught by an ALT and a JTE. The students’ repairs in terms of each function were analyzed and discussed in association with the dual goals of language-learning classrooms: the needs for explicit form-focused interaction and authentic meaningfocused interaction. The results of the study show that in the scenes of form-focused interaction, students may judge the extent to which teachers demand immediate linguistic corrections from them, with their primary attention focused on the meaning of the interactions. On the other hand, in the scenes of meaning-focused interaction, students can attempt to produce modified utterances for the sharing of meanings among their peers if the interaction demonstrates a gap in meaning sharing. That is to say, diverse dialogic scenes are necessary to improve speaking proficiency. The pedagogical implication is that teachers must make conscious choices of classroom interactions to achieve balanced learning.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 52, p. 455-466, 発行日 2013-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:18:19.913338
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3