ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 52
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 52

メタ文法能力の育成から見る中等教育段階での文法指導の展望と課題

https://doi.org/10.15083/00031100
https://doi.org/10.15083/00031100
0486dbad-bc46-46a4-975b-279ed72e74f4
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_52_38.pdf edu_52_38.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-07-29
タイトル
タイトル メタ文法能力の育成から見る中等教育段階での文法指導の展望と課題
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031100
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Prospect and Challenge of Developing Students’ Meta-Grammatical Abilities in Grammar Teaching at the Level of Secondary Education
著者 斎藤, 兆史

× 斎藤, 兆史

WEKO 68605

斎藤, 兆史

Search repository
濱田, 秀行

× 濱田, 秀行

WEKO 68606

濱田, 秀行

Search repository
柾木, 貴之

× 柾木, 貴之

WEKO 68607

柾木, 貴之

Search repository
秋田, 喜代美

× 秋田, 喜代美

WEKO 68608

秋田, 喜代美

Search repository
藤江, 康彦

× 藤江, 康彦

WEKO 68609

藤江, 康彦

Search repository
藤森, 千尋

× 藤森, 千尋

WEKO 68610

藤森, 千尋

Search repository
三瓶, ゆき

× 三瓶, ゆき

WEKO 68611

三瓶, ゆき

Search repository
王, 林鋒

× 王, 林鋒

WEKO 68612

王, 林鋒

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68613
姓名 Saito, Yoshifumi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68614
姓名 Hamada, Hideyuki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68615
姓名 Masaki, Takayuki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68616
姓名 Akita, Kiyomi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68617
姓名 Fujie, Yasuhiko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68618
姓名 Fujimori, Chihiro
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68619
姓名 Sanpei, Yuki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68620
姓名 Wang, Linfeng
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育内容開発コース
著者所属
著者所属 群馬大学教育学部
著者所属
著者所属 東京大学大学院総合文化研究科言語情報科学専攻
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育心理学コース
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper describes the theoretical basis of the research grant project which is designed to provide a set of methodologies to develop high school students’ meta-grammatical abilities. The paper begins by explaining the purpose of the project and the key concept ‘meta-grammatical abilities’, which are supposed to enable students to analyze any language in a structural way. It then goes on to make historical surveys, respectively from the viewpoints of Japanese education and English language teaching, of grammatical approaches to language teaching, and finally suggests the possibility of combining some of those different approaches into a methodology of interlanguage grammar teaching.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 52, p. 467-478, 発行日 2013-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:18:21.041042
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3