ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 49
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 49

大学生の学習行動の大学間比較 : 授業の効果に着目して

https://doi.org/10.15083/00031195
https://doi.org/10.15083/00031195
fd4ad537-e595-48b5-be5c-60faf712c6c9
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_49_18.pdf edu_49_18.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-04-14
タイトル
タイトル 大学生の学習行動の大学間比較 : 授業の効果に着目して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031195
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル How Student's learning Behavior differs among Universities ? : Focusing on the Effect of Mode of Teaching
著者 両角, 亜希子

× 両角, 亜希子

WEKO 122768

両角, 亜希子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122769
姓名 MOROZUMI, Akiko
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科大学経営・政策コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The quality in higher education is big issue in Japan. The trend toward universal access, the diversity within the students in readiness and motivation for learning is increasing. Universities are required to response these changes and improve the quality of education. This paper aims to figure out how undergraduate students are leaning at the university and how this process is different among institutions through an empirical analysis of survey data and discuss what the universities should do for this issue. // On the basis of a student survey, this paper examines the following three points as research issues: 1) How the undergraduate students spend their time and how the leaning behavior is different by institutions? 2) How the college education makes an impact on this process? Especially how the different modes of teaching make an impact on student learning ? 3) How the structure of teaching and learning process differs among institutions ? // The main findings are as follows: 1) The variability across institutions is significant. 2) The variability across the institutions is affected by different mode of teaching. For example, the time spent on studying is closely related to frequent quiz/papers and substantive comments on paper. These types of teaching are time-consuming and tough but also effective. 3) The structure of the variability within the institutions differs among institutions. That is, there is no single wild card to improve the quality of teaching.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 49, p. 191-206, 発行日 2010-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:15:51.516696
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3