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  1. 113 工学系研究科・工学部
  2. 18 航空宇宙工学専攻
  3. 1131850 学会・会議等発表資料
  1. 0 資料タイプ別
  2. 50 学会・会議等発表資料
  3. 052 会議発表論文

Eco-Share : The Innovative Green Flight Distribution System

http://hdl.handle.net/2261/34382
http://hdl.handle.net/2261/34382
fcd09d8d-8912-4631-834f-13de13088532
名前 / ファイル ライセンス アクション
JorgEntzinger_AirbusFYI2009.pdf JorgEntzinger_AirbusFYI2009.pdf (2.7 MB)
Item type テクニカルレポート / Technical Report(1)
公開日 2010-04-05
タイトル
タイトル Eco-Share : The Innovative Green Flight Distribution System
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Reduction of Carbon Footprint
キーワード
主題Scheme Other
主題 Flight scheduling
キーワード
主題Scheme Other
主題 Load Factors
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese Domestic Flights
キーワード
主題Scheme Other
主題 Optimization
キーワード
主題Scheme Other
主題 Business proposal
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
タイプ technical report
著者 Entzinger, Jorg Onno

× Entzinger, Jorg Onno

WEKO 107240

Entzinger, Jorg Onno

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Friedl, Ken Elmar

× Friedl, Ken Elmar

WEKO 107241

Friedl, Ken Elmar

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Koga, Seigo

× Koga, Seigo

WEKO 107242

Koga, Seigo

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Mori, Ryota

× Mori, Ryota

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Mori, Ryota

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Andreeva, Adriana

× Andreeva, Adriana

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Andreeva, Adriana

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 107245
姓名 エントジンガー, ヨルグ オノ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 107246
姓名 古賀, 星吾
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 107247
姓名 森, 亮太
著者所属
著者所属 Team “Forest Tokyo” 東京大学グローバルCOEプログラム機械システム・イノベーション国際拠点
著者所属
著者所属 東京大学工学系研究科 航空宇宙工学専攻
著者所属
著者所属 Department of Aeronautics and Astronautics, University of Tokyo
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 We propose a system in which major Japanese airlines cooperate and apply eco-optimized flight schedules which reduces CO2 emissions by 870 kilotons annually on the four major domestic routes in Japan. The key findings on the current situation are : * High CO2 emissions per passenger due to eco-inefficient scheduled aircraft operations and low load factors * Below industry average load factors of only 64% (industry average of 76%) due to high seasonal fluctuations over the year/ Our optimization calculations confirmed achievements of an average of 20% or 870 kilotons CO2 emission reduction which equals 275 kiloton fuel per year resulting in $130 Million both fuel and emission trading rights as well as a reduction of aircraft movements resulting in less noise impact./ We recommend the following "Eco-Share" proposal : * Incorporating an Airbus-Airline joint venture, lementing a more eco-efficient fleet, operating our eco-optimized demand-driven schedules with partly code-shared flights to dramatically increase load factors * Global distribution of a certain part of the "Eco-Share" fleet to transfer seat capacity from Japan in times of seasonally low demand to other areas with seasonally high demand
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Airbus-Fly Your Ideas Challenge 2009 Challenge Best 5 Videos nomination (finalist) for Video prize 受賞
書誌情報 発行日 2009-03
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版者
出版者 Department of Aeronautics \\& Astronautics, The University of Tokyo
出版者
出版者 Airbus
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Ver.1 2021-03-01 10:41:52.882790
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