ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 37
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 37

<研究ノート>教育福祉論の整理とその実践上の課題 : 教育と福祉の関係性と協働実践の研究レビューを手がかりに

https://doi.org/10.15083/00074070
https://doi.org/10.15083/00074070
f3782fed-fb97-4cb2-87cf-b86ed4313f1d
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac037008.pdf eac037008.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-12-08
タイトル
タイトル <研究ノート>教育福祉論の整理とその実践上の課題 : 教育と福祉の関係性と協働実践の研究レビューを手がかりに
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00074070
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル <Reseach Notes>Reviewing and Materializing the Education Welfare Theory : With the relationship between education and welfare and the research reviews of collaboration
著者 笹澤, 恵

× 笹澤, 恵

WEKO 145452

笹澤, 恵

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 145453
姓名 SASAZAWA, Megumi
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study reviewed education-welfare theory, and examines how to materialize the concept of this theory through reviewing some researches about collaboration practices. In the former half of this study, it clarifies how education and welfare are related in education-welfare theory. This study shows how important the association of education and welfare, and that collaboration between different actors arises in order to materialize the relation However, it is not easy to collaborate for education and welfare each of which originally belongs to its own domain. In the latter half of this study, it shows the essential difference between them in their directly and system. After that, this study reveals what factors obstruct collaboration practices. Finally, this study considers what kind of collaboration can relate education and welfare effectively.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The Journal of Educational Administration Graduate School of Education, The University of Tokyo

巻 37, p. 133-144, 発行日 2017-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Education Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:45:19.626698
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3