ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 2
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 51 学校教育高度化・効果検証センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 2

協働学習を用いた授業デザインに関する研究 : 個人と学校文化に着目して

http://hdl.handle.net/2261/00076260
http://hdl.handle.net/2261/00076260
5b12cb20-f8e1-4a48-947d-f29b67dd6b33
名前 / ファイル ライセンス アクション
CESE00203.pdf CESE00203.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-20
タイトル
タイトル 協働学習を用いた授業デザインに関する研究 : 個人と学校文化に着目して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Study about Design for a Lesson Using Collaborative Learning : Focusing on Personal Perspectives and School Culture
著者 児玉, 佳一

× 児玉, 佳一

WEKO 152082

児玉, 佳一

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152083
姓名 Kodama, Keiichi
著者所属
著者所属 東京大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this article was to investigate teachers’ perspectives of designing a lesson using collaborative learning in Japanese elementary school. This article included two studies: the purpose of study 1 was to figure out teachers’ personal perspectives of lesson design, and that of study 2 was to reveal the relation between lesson study culture and lesson design principle. In Study 1, questionnaire was conducted to the teachers (N=129) about their perspectives of design for ordinary lessons, especially that using collaborative learning, and how to select activities for collaborative learning (pair, group, or whole classroom discussion). In study 2, interview asking teachers (N=14, they belong to a same elementary school which has a deep lesson study culture) about their perspectives and construction of lesson design principles. As a result, the following three points were found: (1) the teachers selected activities for collaborative learning along with unfoldment lesson regardless of aims of the lesson, (2) teachers referred to “activities” more in a lesson using collaborative learning than in ordinary lessons, and (3) the lesson study culture strongly influenced design principles.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 2015 年度若手研究者育成プロジェクト採択者ワーキングペーパー(2016年度に高度化センターHP に公開のものを再掲)
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 キーワード:Collaborative Learning, Elementary School Teacher, Design for Lesson, Professionalism
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科付属学校教育高度化センター 研究紀要

巻 2, p. 64-80, 発行日 2017-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12732500
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科付属学校教育高度化センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 16:39:18.984022
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3