ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 3
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 51 学校教育高度化・効果検証センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 3

不十分な解答の検討はいかに問題解決へ影響を与えるか : 平面図形の証明問題での検討から

http://hdl.handle.net/2261/00076267
http://hdl.handle.net/2261/00076267
2d377820-16c6-4dcc-aaba-d2a5e39b7a39
名前 / ファイル ライセンス アクション
CASEER00303.pdf CASEER00303.pdf (907.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-20
タイトル
タイトル 不十分な解答の検討はいかに問題解決へ影響を与えるか : 平面図形の証明問題での検討から
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 problem solving
キーワード
主題Scheme Other
主題 sub-goal
キーワード
主題Scheme Other
主題 insufficient solutions
キーワード
主題Scheme Other
主題 proof
キーワード
主題Scheme Other
主題 junior high student
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Does Considering "Insufficient Solution" Facilitate Problem Solving? : An Experimental Study on Plane Geometry Tasks
著者 大越, 健斗

× 大越, 健斗

WEKO 155391

大越, 健斗

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155392
姓名 Okoshi, Kento
著者所属
著者所属 東京大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study investigated the effects of students’ consideration on “insufficient solution” to problem solving. To experimentally evaluate the effects of the consideration, the author randomly assigned 68 students and sorted them into four groups. Three of the four groups were each given different tasks and the fourth group was the control group that was not given a task. The three tasks given to the intervention groups were followings: (a) not setting any sub-goals, (b) being able to set sub-goals and modify them, but not being able to develop them, (c) setting sub-goals, but not being able to modify nor develop them. In Analysis 1, the rises in the problem solving levels were compared. As a result, students in the intervention groups had set their sub-goals that were related to similarity. And the students in Group (b) and (c) were able to developed their sub-goals. To identify the reasons of the rises, Analysis 2 and 3 were carried out. In Analysis 2, the details of the writings between students whose level in their problem solving rose and not were compared. At the result, the factors of the rises in problem solving level were identified. In Analysis 3, the description of each factor was compared among intervention groups. As a result, the relations between “insufficient solution’s” content and the factors were identified. These findings suggested that potential mechanisms behind the benefit of considering “insufficient solution” and the way to support effective use for learning.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 2016年度若手研究者育成プロジェクト採択者ワーキングペーパー(学校教育高度化・効果検証センターHPに公開のものを再掲)
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要

巻 3, p. 71-106, 発行日 2018-03-31
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学院教育研究科附属学校教育高度化 ・効果検証センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 16:11:57.624322
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3