ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 57
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 57

園庭環境の調査検討 : 園庭研究の動向と園庭環境の多様性の検討

https://doi.org/10.15083/00076405
https://doi.org/10.15083/00076405
853dd930-f67e-4716-9297-196bb6554474
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_57_05.pdf edu_57_05.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-05
タイトル
タイトル 園庭環境の調査検討 : 園庭研究の動向と園庭環境の多様性の検討
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076405
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Survey of Playground Environments in Early Childhood Education and Care( ECEC) Settings
著者 秋田, 喜代美

× 秋田, 喜代美

WEKO 152751

秋田, 喜代美

Search repository
辻谷, 真知子

× 辻谷, 真知子

WEKO 152752

辻谷, 真知子

Search repository
石田, 佳織

× 石田, 佳織

WEKO 152753

石田, 佳織

Search repository
宮田, まり子

× 宮田, まり子

WEKO 152754

宮田, まり子

Search repository
宮本, 雄太

× 宮本, 雄太

WEKO 152755

宮本, 雄太

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152756
姓名 AKITA, Kiyomi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152757
姓名 TSUJITANI, Machiko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152758
姓名 ISHIDA, Kaori
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152759
姓名 MIYATA, Mariko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152760
姓名 MIYAMOTO, Yuta
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース
著者所属
著者所属 園庭研究所
著者所属
著者所属 白梅学園大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The quality of Early Childhood Education and Care (ECEC) outside environments is becoming an important theme, but not enough is known yet about the settings and practices in Japanese playgrounds. To discuss the way to guarantee the quality of children’s experiences, studies were reviewed for foreign countries and Japan, and research was done about playgrounds and outside environments in 1,740 Japanese centers. Similarities and differences between centers were shown, evaluationg scales were made from results, and some important ideas of practice were revealed. In conclusion, there are many differences between outside settings of centers. Practices that have longitudinal view, understanding of surroundings, and enough communication between staffs lead to richer environments. The important points from both tangible and intangible elements of centers’ environments should be clarified.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 57, p. 43-65, 発行日 2018-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:22:15.444818
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3