WEKO3
アイテム
教育実践における真理の意味 : アーレントによるハイデガー真理論の受容と批判を手がかりに
https://doi.org/10.15083/00076428
https://doi.org/10.15083/00076428cfef2632-31a3-4fbc-8cce-6ca5b34e050d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_57_28.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-12-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教育実践における真理の意味 : アーレントによるハイデガー真理論の受容と批判を手がかりに | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00076428 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Meaning of Truth in the Educational Practice : A Study of the Acceptance and Criticism of Heidegger’s Theory of Truth by Arendt | |||||
著者 |
川上, 英明
× 川上, 英明 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 152812 | |||||
姓名 | KAWAKAMI, Hideaki | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科基礎教育学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The aim of this article is to clarify on the meaning of truth in the educational practice, through the clarification on how Hannah Arendt (1906-1975) accepted and criticized of the theory of truth in Martin Heidegger (1889-1976). Heidegger argues that the authentic meaning of truth (Wahrheit) is the unconcealment (Unverborgenheit). Arendt accepts this meaning of truth and applies it to her concept of ‘appearance’. But she criticizes Heidegger’s concept of Dasein’s Death (Tod) because it lacks the political character. Arendt develops the theory of truth and claims the meaning of our interacting is supported by the speech. This article’s conclusion is the truth has to be thought by ‘appearance’ in Arendt’s meaning and ‘unconcealment’ in Heidegger’s meaning for educational practice. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 57, p. 327-335, 発行日 2018-03-29 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |