ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 38
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 38

<個人論文>大学入試における共通テストの政策形成・決定過程の分析・研究の現状と課題

https://doi.org/10.15083/00076521
https://doi.org/10.15083/00076521
9e3dee1a-110f-4380-a568-e3f2afd8e4b1
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac038003.pdf eac038003.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-02-08
タイトル
タイトル <個人論文>大学入試における共通テストの政策形成・決定過程の分析・研究の現状と課題
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076521
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The current situation and problems of decision making process research of the standardized Japanese university entrance exam
著者 中村, 恵佑

× 中村, 恵佑

WEKO 153128

中村, 恵佑

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 153129
姓名 NAKAMURA, Keisuke
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper mainly reviews previous research which analyzed decision making process of the standardized university entrance standardized exam in postwar Japan. The test content has changed several times over the years and has been known variously as: Academic Aptitude Test, The Test of the Educational Test Research Institute, The Joint First-Stage Achievement Test for National and Public Universities, and The National Center Test.
Based on this review, it is clear that the previous research has three characteristics. First, in previous research the decision making process is seen as mainly having an influence over the concrete content of the standardized exam. Second, they focus entirely on explaining the decision making process in chronological order. Third, in previous research the decision making process of The Joint First-Stage Achievement Test for National and Public Universities and The National Center Test is explained but that of Academic Aptitude Test, The Test of the Educational Test Research Institute is not adequately explained.
These characteristics considered, this paper points out the problems of that previous research and offers a solution from the point of view of ‘‘Policy stability.’’
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The Journal of Educational Administration Graduate School of Education, The University of Tokyo

巻 38, p. 35-51, 発行日 2018-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
識別子タイプ NCID
関連識別子 AA1220520X
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Education Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:45:24.190218
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3