ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 38
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 38

<共同研究>小規模自治体におけるカリキュラム・マネジメントの取り組み : 山形県西川町の事例から

https://doi.org/10.15083/00076523
https://doi.org/10.15083/00076523
7e0ac134-4a26-4d11-b3bf-563ecb5e68ff
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac038005.pdf eac038005.pdf (2.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-02-08
タイトル
タイトル <共同研究>小規模自治体におけるカリキュラム・マネジメントの取り組み : 山形県西川町の事例から
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076523
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A study about the curriculum management in a small municipality
著者 澤田, 俊也

× 澤田, 俊也

WEKO 153134

澤田, 俊也

Search repository
木場, 裕紀

× 木場, 裕紀

WEKO 153135

木場, 裕紀

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 153136
姓名 SAWADA, Toshiya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 153137
姓名 KOBA, Hiroki
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
著者所属
著者所属 大同大学教養部
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to examine how a small municipality, which has a difficulty to earn enough budgets for public schools, practices curriculum management by looking at the case of Nishikawa town in Yamagata prefecture. The authors focused on three programs: integration of elementary school and junior high school , Furusato-gakko (community learning), and community school program. In Nishikawa town, the issue on aging population and low birth rate is urgent. People share the issue in mind. Because of the small number of children, there are only one elementary school and one junior high school, which enables good partnership between schools and school board. The small number of schools made it possible to concentrate resources and to manage schools flexibly. These backgrounds enabled the schools and school board to develop an unique curriculum management. Also, they did not directly reflect the needs from the community to educational activity or make student achievement an absolute must. Rather, they practiced curriculum management to cultivate “academic abilities to develop a village” in order that students will be able to get involved to Nishikawa town independently.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The Journal of Educational Administration Graduate School of Education, The University of Tokyo

巻 38, p. 69-84, 発行日 2018-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
識別子タイプ NCID
関連識別子 AA1220520X
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Education Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:45:26.491790
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3