ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 4
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 51 学校教育高度化・効果検証センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 4

青年の学習内容に対する興味における年齢差と性差 : 都内中等教育学校におけるパネル調査のベースラインデータから

http://hdl.handle.net/2261/00077109
http://hdl.handle.net/2261/00077109
242b2cb1-ba2c-4202-8a8b-afcd793ba64d
名前 / ファイル ライセンス アクション
CASEER00406.pdf CASEER00406.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-03
タイトル
タイトル 青年の学習内容に対する興味における年齢差と性差 : 都内中等教育学校におけるパネル調査のベースラインデータから
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 interest
キーワード
主題Scheme Other
主題 age differences
キーワード
主題Scheme Other
主題 gender differences
キーワード
主題Scheme Other
主題 adolescent
キーワード
主題Scheme Other
主題 cross-sectional survey
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Age and gender differences of academic interest in Japanese adolescents : Data from a baseline survey in a secondary school in Tokyo metropolitan area
著者 川本, 哲也

× 川本, 哲也

WEKO 155449

川本, 哲也

Search repository
日高, 一郎

× 日高, 一郎

WEKO 155450

日高, 一郎

Search repository
梅原, 章太郎

× 梅原, 章太郎

WEKO 155451

梅原, 章太郎

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155452
姓名 Kawamoto, Tetsuya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155453
姓名 Hidaka, Ichiro
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155454
姓名 Umehara, Shotaro
著者所属
著者所属 東京大学
著者所属
著者所属 東京大学教育学部附属中等教育学校
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to examine age and gender differences in academic interest during adolescent years. The participants were students who enrolled in a secondary school in Tokyo metropolitan area, Japan. The survey was conducted in fiscal year 2016. A total of 627 students (305 male students, 322 female students) completed the questionnaire online. Exploratory factor analysis on the scale of academic interest revealed three factors that appear to relate to culture, nature, and mathematics. After adjusting for confounding variables, hierarchical multiple regression analysis on each academic interest factor score showed that age was positively associated with interest to culture and nature. In addition, significant gender differences in interest to culture and mathematics were also observed. The present results of positive age effect on academic interest were not consistent with some related previous findings. This finding might due to specific learning experiences in school.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 附属学校データベースプロジェクトワーキングペーパーシリーズ
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要

巻 4, p. 92-106, 発行日 2019-03-31
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学院教育研究科附属学校教育高度化 ・効果検証センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 16:11:39.463115
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3