ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 4
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 51 学校教育高度化・効果検証センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 4

インドネシアの人格教育と日本の特別活動への関心ーバンドン市における小学校の実践を事例に

http://hdl.handle.net/2261/00077111
http://hdl.handle.net/2261/00077111
8da813e4-fabc-4e67-a65e-1c9f2fea6898
名前 / ファイル ライセンス アクション
CASEER00408.pdf CASEER00408.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-03
タイトル
タイトル インドネシアの人格教育と日本の特別活動への関心ーバンドン市における小学校の実践を事例に
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Holistic Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Social and Emotional Learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 Tokkatsu
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese Education Model
キーワード
主題Scheme Other
主題 Indonesian Education
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Character Education in Indonesia and Growing Interest in Tokkatsu : A Case of Tokkatsu Activity in Bandung City
著者 草彅, 佳奈子

× 草彅, 佳奈子

WEKO 155457

草彅, 佳奈子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155458
姓名 Kusanagi, N. Kanako
著者所属
著者所属 東京大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 There is a growing interest for a model for social and emotional learning and the application of such in a different sociocultural setting. This interest is partly motivated by an international attempt to assess both cognitive and noncognitive aspects of education. One such example is global competence used in the Programme for International Student Assessment (PISA) by the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD). This paper examines the application of such model, namely “tokkatsu” originated in Japan, into an Indonesian elementary school context.
In Japan, various non-academic activities called tokkatsu are integrated into the curriculum. Students acquire social skills through experiencing collaborative and autonomous learning activities in school life. One of the well-known application is school cleaning and school lunch. Because it is a secular model and various activities could accommodate the different need of school, there have been attempts to incorporate tokkatsu activities into the existing school activities.
In Indonesia, the interest in character education is motivated by rapid economic development and interest for national security. There has been the drastic change in society and lifestyle of people and moral degradation of young people has been an issue. This working paper examines the trend for character education in Indonesia, and how it is promoted by the local curriculum in Bandung City and West Java Province. In Indonesia, character education is closely linked to both religion and citizenship education. Then it further examines the case of school lunch implementation in one elementary school which integrated tokkatsu aspect. By examining a case of tokkatsu activity in the Indonesian school, I will both examine the potential and challenge of tokkatsu model in the foreign setting.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 センター関連プロジェクトワーキングペーパー 日本型 21世紀対応教育の国際モデル化に関する国際比較研究-多元的モデルの構築
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要

巻 4, p. 127-134, 発行日 2019-03-31
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学院教育研究科附属学校教育高度化 ・効果検証センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 16:11:36.687297
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3