ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 4
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 51 学校教育高度化・効果検証センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 4

ラオスの職業訓練教育と労働市場との関係 : TVET(技術職業訓練教育機関)とその他の高等教育機関における教師と学生の経験に焦点を当てて

http://hdl.handle.net/2261/00077113
http://hdl.handle.net/2261/00077113
d9a864f5-d68f-4b4b-b8eb-0879e4816a74
名前 / ファイル ライセンス アクション
CASEER00410.pdf CASEER00410.pdf (2.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-03
タイトル
タイトル ラオスの職業訓練教育と労働市場との関係 : TVET(技術職業訓練教育機関)とその他の高等教育機関における教師と学生の経験に焦点を当てて
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 TVET
キーワード
主題Scheme Other
主題 labor market
キーワード
主題Scheme Other
主題 Lao PDR
キーワード
主題Scheme Other
主題 post-secondary education
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル The Connection Between TVET and Labor Market in Lao PDR from The Perspective of Teachers’ and Students’ Experience at TVET and Other Post₋Secondary Education Institutions
著者 原田, 亜紀子

× 原田, 亜紀子

WEKO 155461

原田, 亜紀子

Search repository
梅村, 尚子

× 梅村, 尚子

WEKO 155462

梅村, 尚子

Search repository
新, 江梨佳

× 新, 江梨佳

WEKO 155463

新, 江梨佳

Search repository
森田, 怜

× 森田, 怜

WEKO 155464

森田, 怜

Search repository
小泉, 喜之介

× 小泉, 喜之介

WEKO 155465

小泉, 喜之介

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155466
姓名 Harada, Akiko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155467
姓名 Umemura, Hisako
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155468
姓名 Atarashi, Erika
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155469
姓名 Morita, Rei
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155470
姓名 Koizumi, Yoshinosuke
著者所属
著者所属 東京大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to examine the relationship between TVET (Technical Vocational Education and Training) after upper secondary education and labor market in Lao PDR, from perspectives of teachers and students experiences at TVET and other post-secondary education institutions.
Problems such as mismatch between the needs of the labor market and the educational training provided at TVET institutions, low quality of teachers, and disparity between metropolitan and rural areas have been pointed out. However, little has been elucidated on how the teachers are trained, how it relates to their teaching practice, how the education is received by the students, and how all of these connect to the students’ career. In this research, a qualitative research was conducted on TVET’s quality of education and connection with students’ career paths from the perspectives of teachers and students.
The study discovered the following three points. First, both students and teachers at TVET perceived that their education and certificate are meeting market needs; graduates of TVET are likely to get jobs in tourism, construction, and culinary easily. Second, TVET teachers recognized the gap between outdated curriculum and the market needs. They eagerly filled this gap by utilizing the Internet, networking with teachers with different experience and disciplines, and collaborating with university faculty, etc. Third, philosophy of educational institutions corresponded with career goals of the students. TVET students valued practice and economy whereas university and college students placed higher values in self-realization and contribution to the society.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 知識外交科研ワーキングペーパーシリーズ アジアにおける「知識外交」と高等教育の国際化に関する実証的研究
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要

巻 4, p. 150-165, 発行日 2019-03-31
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学院教育研究科附属学校教育高度化 ・効果検証センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 16:11:33.668703
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3