ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 58
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 58

自閉スペクトラム症(ASD)児におけるアタッチメント研究の概観 : 特性と関係性の視点からアタッチメントの特質を捉える

https://doi.org/10.15083/00077159
https://doi.org/10.15083/00077159
b40cfb94-4ffd-40ef-a16c-fd00f96c7a9b
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_58_42.pdf edu_58_42.pdf (367.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-13
タイトル
タイトル 自閉スペクトラム症(ASD)児におけるアタッチメント研究の概観 : 特性と関係性の視点からアタッチメントの特質を捉える
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00077159
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Attachment in Children with Autism Spectrum Disorders : Current Research Review of Its Quality and Specificity
著者 堤, かおり

× 堤, かおり

WEKO 155717

堤, かおり

Search repository
高橋, 翠

× 高橋, 翠

WEKO 155718

高橋, 翠

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155719
姓名 TSUTSUMI, Kaori
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155720
姓名 TAKAHASHI, Midori
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育心理学コース
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科発達保育実践政策学センター
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper aims to review the literature on attachment in children with Autism Spectrum Disorder (ASD), highlighting risk and protective factors in the development of attachment. Research to date concluded that although children with ASD display less attachment security than those without ASD, they can form secure attachment. The severity of both autism symptoms and developmental delay is consistently identified as a risk factor for insecure attachment; however the extent to which each of these factors impact attachment quality is yet to be revealed. Studies identified that parents of children with ASD are equally sensitive as those of children without ASD, but parental sensitivity does not always predict attachment security of children with ASD, because there are some latent problems on reciprocal interaction. Conventional frameworks and procedures for understanding attachment in research on typically developing children cannot necessarily capture the underlying challenges to the attachment system faced by children with ASD. Further work that relies on the primary meaning of Bowlby’s attachment theory is needed to identify formation process and the function of attachment in children with ASD.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 58, p. 465-473, 発行日 2019-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:24:18.855682
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3