WEKO3
アイテム
人工現実感における遮蔽矛盾問題の知覚への影響
http://hdl.handle.net/2261/6861
http://hdl.handle.net/2261/68613ba9cb6a-4fe7-4734-ac2c-8374f502be2b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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tachi_1997_043a.pdf (604.8 kB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2007-06-06 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 人工現実感における遮蔽矛盾問題の知覚への影響 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Occlusion | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Stereopsis | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Binocular Rivalry | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Head Mounted Display | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Augmented Reality | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Effect of Contradictory Occlusion on the Human Perception in Virtual Environment | |||||
著者 |
鈴木, 伸介
× 鈴木, 伸介× 前田, 太郎× 舘, 暲 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 279 | |||||
姓名 | Suzuki, Shinsuke | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 280 | |||||
姓名 | Maeda, Taro | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 281 | |||||
姓名 | Tachi, Susumu | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学工学部 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | A binocular stereo display is an effective device for virtual reality. However it might bring about embarassed situation when both real environment and virtual one are visible and contradictory with each other, since the relationship of occlusion between virtual and real environments is always determined by the architecture of the device used. In this paper we show the result of the psychophysical experiments under the contradictory condition of perceived distance caused by occlusion and binocular disparity, and it is found that this might result in unstable perception to cause binocular rivalry when depth of the vertical edge of the superposed area cannot be determined absolutely. Therefore it is suggested that this problem can be avoided by adding some specific clue for unique perception. | |||||
書誌情報 |
日本バーチャルリアリティ学会論文集 = Transactions of the Virtual Reality Society of Japan 巻 2, 号 3, p. 1-8, 発行日 1997-09 |
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書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11429722 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 007 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 548 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本バーチャルリアリティ学会 |