WEKO3
アイテム
セルフ・ハンディキャッピングの研究動向
https://doi.org/10.15083/00029755
https://doi.org/10.15083/00029755e0d41d24-db0d-4adc-9d4b-fa9eda52ff24
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00000126118.pdf (1.0 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2010-04-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | セルフ・ハンディキャッピングの研究動向 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029755 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Review of the Studies on Self-Handicapping | |||||
著者 |
伊藤, 忠弘
× 伊藤, 忠弘 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 122138 | |||||
姓名 | Ito, Tadahiro | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学教育心理学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Since Jones & Berglas (1978) presented the conception of self-handicapping, a lot of empirical research on self-handicapping was reported. Some reseachers drew a distinction between ""acquired"" (or ""behavioral"") self-handicapping such as drug ingestion, alcohol consumption, effort reduction, and choosing a difficult task, and ""claimed"" (or ""self-reported"") self-handicapping such as verbal claim to be ill, socially anxious, test anxious, or in a bad mood. This paper reviewed these studies from three points of view : (a) the situational factors that elicit or inhibit self-handicapping, (b) the individual differences in self-handicapping behavior, (c) the effects of self-handicapping on its users and audiences. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 31, p. 153-162, 発行日 1992-03-30 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 141.51 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 361.48 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Faculty of Education, University of Tokyo |