WEKO3
アイテム
国境を超える高校から大学への移行における「家族の教育戦略」効果の検討
https://doi.org/10.15083/00030992
https://doi.org/10.15083/000309920080f0ba-3883-4d88-866b-58b8e0654cbc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_54_11.pdf (1.6 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-06-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 国境を超える高校から大学への移行における「家族の教育戦略」効果の検討 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00030992 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Family Strategy in Educational Attainment Process in self-financed overseas students from China gain entry to Japanese universities | |||||
著者 |
張, 梅
× 張, 梅 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68252 | |||||
姓名 | Zhang, Mei | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The aim of this study is to clarify the effect of “education strategy of the family” in the transition to Japanese universities from foreign high school. Interviews were carried out with 40 self-financed students from China. We found that parent from different social class have different expectations about their child studying in Japan. Investments in education and expectations of parent have a significant impact on the Educational Attainment of children in Japan. Between the students from a wealthy family who can afford to study abroad easier, and international students hard to afford to study abroad, a significant difference was observed in the education attainment, students with higher educational expectations of parents, and smaller economic pressure, can gain more success in education attainment in Japan. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 54, p. 99-110, 発行日 2015-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |