WEKO3
アイテム
普通科高校専門コースにおける学習と進路選択
https://doi.org/10.15083/00031037
https://doi.org/10.15083/00031037e41bc012-34d7-49d2-97e5-50c4e773cd34
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_53_04.pdf (809.0 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-06-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 普通科高校専門コースにおける学習と進路選択 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031037 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Students’ learning and career choices in the vocational course of a general high school | |||||
著者 |
小黒, 恵
× 小黒, 恵 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68385 | |||||
姓名 | Oguro, Megumi | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The aim of this paper is to consider the new concept of specialty in education, which transcends the dichotomy of general education versus strict specialization, by clarifying the effects and problems of its actual implementation in the vocational course of a general high school. This research reveals that in the case example, three features of the practice ― “ wide and shallow specialization ”, practical training, and presentations―have had various positive effects on students’ learning and career choices. This finding supports the legitimacy of promoting diversification of high schools through the introduction of vocational education to general high schools. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 53, p. 31-42, 発行日 2014-03-28 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |