ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 53
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 53

フィンランドの児童の思考の特質とそれに関連する環境要因 : 小学校における算数授業過程の分析から

https://doi.org/10.15083/00031058
https://doi.org/10.15083/00031058
0bf5bd29-b6e9-43c8-a2d0-6754d8c2208b
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_53_25.pdf edu_53_25.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-06-26
タイトル
タイトル フィンランドの児童の思考の特質とそれに関連する環境要因 : 小学校における算数授業過程の分析から
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031058
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Characteristics of Finnish children’s thinking and related environmental factors : From the analyses of processes of mathematics lessons in elementary schools
著者 藤村, 宣之

× 藤村, 宣之

WEKO 68474

藤村, 宣之

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68475
姓名 Fujimura, Nobuyuki
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育内容開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 What factors constrain Finnish children's high level of mathematical literacy? This study examined processes of mathematics lessons in Finland where teachers organize problems and children express their ideas to the problems, based on the analyses of children's and teachers ’ verbal behaviors in two classrooms. The results showed that teachers presented many problems from various viewpoints including everyday situations in a unit of mathematics lesson. Children presented their ideas briefly or in detail, in a classroom, in pairs or groups, or on their notebook, according to the types of the problems and their teachers’ orientation. Most of the problems were routine-type and teachers often asked children to explain their thinking processes and reasons of their judgments in a classroom, in order to construct steps of a solution to the problems. On the other hand, even in the case of nonroutine type problems, teachers rarely asked students to explain various solutions to the problems in a classroom, and rarely connected these solutions so as to conclude the lesson.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 53, p. 273-284, 発行日 2014-03-28
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:19:25.653955
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3