WEKO3
アイテム
美術系大学生と予備校 : 大学生活における現役/浪人の差異に着目して
https://doi.org/10.15083/00031072
https://doi.org/10.15083/0003107271887993-c001-4d27-9959-3ad09ca60efa
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_52_10.pdf (1.3 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-07-29 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 美術系大学生と予備校 : 大学生活における現役/浪人の差異に着目して | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031072 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Art University Students and Yobiko : The Differences Between Geneki and Ronin in University Life | |||||
著者 |
喜始, 照宣
× 喜始, 照宣 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68516 | |||||
姓名 | Kishi, Akinori | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The aim of this paper is to examine how the university experience of geneki is different from the experience of ronin, based on interviews with art university students in Japan, and to discuss the relationship between art university students and yobiko (prep schools). The major findings can be summarized as follows: (1) most students think art university is a world away from yobiko, but cultural resources acquired from yobiko are necessary to pass the university entrance exam and useful for their production of artworks in university; (2) the education provided by yobiko functions as a cultural “buffer” for university experience and also provides a common language for artmakers; and (3) some geneki students report feeling a “geneki complex”, but they cope with this by pursuing their artistic expression. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 52, p. 137-146, 発行日 2013-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |