WEKO3
アイテム
1969年イングランドにおける進歩主義的教育改革批判論の諸相 : 『教育黒書』を中心とするその構図
https://doi.org/10.15083/00031112
https://doi.org/10.15083/00031112eb958bd8-8394-4d71-8829-0ec1e388a20f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_51_07.pdf (1.7 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-04-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 1969年イングランドにおける進歩主義的教育改革批判論の諸相 : 『教育黒書』を中心とするその構図 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031112 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Logic of Attacks on the Progressive Reformation of Education in the Postwar England : Focusing on the Black Paper published in 1969 | |||||
著者 |
吉田, 直哉
× 吉田, 直哉 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68651 | |||||
姓名 | Yoshida, Naoya | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科基礎教育学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | After the World War II, the Progressives led the reformation of education in England. This trend was accelerated after the return of the Labour Party to power. However, in the late 60's, some people started to criticise the progressive reformation as the cause of political and economical disorder. In 1969, the first Black Paper was published. It was an epoch of the counterattack against the Progressives by the Conservatives. The Conservatives criticised the egalitarian tendency of the Progressives for their ignorance of the importance of social order and stratification. This paper is focused on the series of the Black Papers, and analyses the logics of their opposition against the Progressives. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 51, p. 71-79, 発行日 2012-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |