WEKO3
アイテム
保育の質に関する縦断研究の展望
https://doi.org/10.15083/00031124
https://doi.org/10.15083/000311248af568ac-490b-453c-879b-79b7c0888a9a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_51_19.pdf (1.8 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-04-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 保育の質に関する縦断研究の展望 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031124 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Review of Longitudinal Study on Quality in Early Childhood Education and Care | |||||
著者 |
秋田, 喜代美
× 秋田, 喜代美× 佐川, 早季子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68688 | |||||
姓名 | Akita, Kiyomi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68689 | |||||
姓名 | Sagawa, Sakiko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教育心理学コース | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The importance of the quality of early childhood education and care (ECEC) has been noted in different academic domains and the improvement of ECEC quality is a matter of the highest priority internationally. This paper reviews the empirical studies which examined longitudinally the impact of ECEC quality on child development. First, the focus is on the evaluation method. What indicators and scale are used to measure the quality of the structure and process? What are the advantages and limitations of each scale? Then, the findings of the longitudinal studies are reported. This paper addresses significant issues in determining and measuring quality for further discussion on quality research and also on a comprehensive ECEC policy. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 51, p. 217-234, 発行日 2012-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |