WEKO3
アイテム
ミクロ・ポリティクス的視角による学校の組織・文化研究の再検討
https://doi.org/10.15083/00031173
https://doi.org/10.15083/00031173c193c448-3891-4521-924d-1509bbc6de13
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_50_27.pdf (1.2 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-04-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ミクロ・ポリティクス的視角による学校の組織・文化研究の再検討 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031173 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A review of the literature on school organization and teacher culture from a micro-political perspective | |||||
著者 |
鈴木, 雅博
× 鈴木, 雅博 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68810 | |||||
姓名 | Suzuki, Masahiro | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The aim of this review is to redefine logical relationships among various studies of school organization and teacher culture. First, school teachers are identified as autonomous but vulnerable professions in terms of reflective practitioners and street-level bureaucrats. Secondly, I review the controversy over school organization between Management-model and Association-model. Thirdly, I re-envisage a cultural analysis of peer relationships in school from a micro-political perspective. After overviewing literature, I suggest a micro-political perspective is relevant to research school organization and teacher culture. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 50, p. 295-304, 発行日 2011-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |