ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 32
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 32

<共同研究>政治的シティズンシップ教育実践の導入アプローチとその帰結 : 神奈川県を事例として

https://doi.org/10.15083/00031764
https://doi.org/10.15083/00031764
71436278-e5b2-48c0-b83a-330c6d364b70
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac032008.pdf eac032008.pdf (2.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-01-29
タイトル
タイトル <共同研究>政治的シティズンシップ教育実践の導入アプローチとその帰結 : 神奈川県を事例として
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031764
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル <Collaborative Research>The Approaches for the Introduction and their Consequences of the Political Citizenship Education Practice : Case Study in Kanagawa Prefecture
著者 降旗, 直子

× 降旗, 直子

WEKO 70350

降旗, 直子

Search repository
古田, 雄一

× 古田, 雄一

WEKO 70351

古田, 雄一

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70352
姓名 Furihata, Naoko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70353
姓名 Furuta, Yuichi
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to clarify how political citizenship education was introduced in Kanagawa Prefecture, and how it was actually carried out in high schools. The findings in our research are as follows. First, political citizenship education was regarded as one of the four major components of citizenship education in Kanagawa, and it was promoted by the advancement of career education, the report published in 2006 by the Ministry of Economy, Trade and Industry, and the plan for political participation education by the former governor Shigefumi Matsuzawa. Second, there were five approaches that enabled Kanagawa to introduce political citizenship education: 1) the former governor Matsuzawa's intention, 2) outcomes from the practices in pilot schools, 3) cooperation with other organizations, 4) approach that allows each school to make decision about its practice, and 5) approach that avoids problems regarding teachers'presentation of their values. Third, as a result of the fourth approach, the practices in each school varied with the teachers'(or the school's) motivation. In addition, the fifth approach helped schools which wanted to spread the practice throughout the school while it hindered schools from stepping into "politics" including conflicts and oppositions. We finally analyzed the results and issues of the attempt in Kanagawa, and gained some hints to construct a clear philosophy and total system for political citizenship education in Japan.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The journal of Educational Administration Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 32, p. 93-112, 発行日 2012-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Educational Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:44:08.698616
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3