WEKO3
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地球環境と交通政策
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2012-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 地球環境と交通政策 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
タイプ | technical report | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Global Warming and Transport Policy | |||||
著者 |
金本, 良嗣
× 金本, 良嗣 |
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著者別名 | ||||||
識別子 | 96510 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Kanemoto, Yoshitsugu | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院経済学研究科附属日本経済国際共同センター | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 交通分野における温暖化ガス削減対策は,自動車の燃費改善,代替燃料車の普及促進,徒歩や自転車への転換,公共交通機関への転換,鉄道・海運へのモーダルシフトの促進,道路の緑化等,多岐にわたっている.しかし,これらの政策の具体的中身やそれらの有効性は明らかでない.さらに,もっと問題なのは,これらの政策がどの程度有効であり,国民負担の大きさとの対応において望ましい政策であるのかどうかの分析がなされていないことである.このままでは,温暖化対策のかけ声のもとに,国民にとってのコストが非常に高い政策が実施されてしまうことになりかねない.現状で最も必要とされるのは,温暖化ガス削減対策として考えられる施策を体系的に整理し,それらの効果と国民経済全体から見たコストとを評価することである.残念ながら,日本ではこのような評価を行うためのデータ整備が遅れている.以下では,本格的な評価のための準備として,主として欧米諸国で行われている調査・研究を展望し,どういう方向での研究が必要かを議論する. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The Japanese government has advocated a wide range of policy measures to reduce greenhouse gas emissions from transportation, e.g. improvements of gas mileage, development of alternative fuel vehicles, shifts to walking, bicycles and public transportation for passenger transportation and to trains and ships for cargos, greening of highways. The details of these policies and their effectiveness are not clear, however. Furthermore, virtually no analysis has been provided on the costs and benefits of these policy measures. Unfortunately, the Japanese government has been slow to develop the data infrastructure needed for such an evaluation. This article reviews the studies conducted in the U.S. and Europe, and examines what sort of research is necessary in Japan. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本文フィルはリンク先を参照のこと | |||||
書誌情報 |
Discussion paper series. CIRJE-J 巻 CJ-24, 発行日 2000-04 |
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書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11451834 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 330 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本経済国際共同センター | |||||
出版者別名 | ||||||
Center for International Research on the Japanese Economy | ||||||
関係URI | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://www.cirje.e.u-tokyo.ac.jp/research/dp/2000/2000cj24.pdf |