WEKO3
アイテム
Hotelling's Spatial Competition Reconsidered
http://hdl.handle.net/2261/28497
http://hdl.handle.net/2261/2849743f9fd88-3b30-45bf-b3b9-09d7f98057f9
Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2013-05-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Hotelling's Spatial Competition Reconsidered | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||
著者 |
Tabuchi, Takatoshi
× Tabuchi, Takatoshi |
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著者所属 | ||||||
値 | University of Tokyo | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Oligopoly models are usually analyzed in the context of two firms anticipating that market outcomes would be qualitatively similar in the case of three or more firms. This is not an exception in the literature on Hotelling's location-then-price competition. In this paper, we show that the main findings in Hotelling's duopoly, brand bunching and the max-min principle of product differentiation no longer hold once three or more firms are allowed to enter the market. That is, oligopolists with three or more firms proliferate brands and neither maximize nor minimize product differentiation. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本文フィルはリンク先を参照のこと | |||||
書誌情報 |
Discussion paper series. CIRJE-F 巻 CIRJE-F-674, 発行日 2009-09 |
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書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11450569 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 335 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本経済国際共同センター | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | Center for International Research on the Japanese Economy | |||||
関係URI | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://www.cirje.e.u-tokyo.ac.jp/research/dp/2009/2009cf674ab.html |