WEKO3
アイテム
英語授業における修正発話と思考を生む発話契機の設定 : 実践的視点からの問題提起
https://doi.org/10.15083/00076430
https://doi.org/10.15083/000764308757c5cc-4f63-45a2-9f54-9d3e969ca789
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_57_30.pdf (5.3 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-12-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 英語授業における修正発話と思考を生む発話契機の設定 : 実践的視点からの問題提起 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00076430 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Report on Inducing Students to Repair Their Utterances to Seize Opportunities to Speak English in Classes | |||||
著者 |
越智, 豊
× 越智, 豊 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 152816 | |||||
姓名 | OCHI, Yutaka | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The present report aims to show how teachers can set students’ opportunities to make repairs in their utterances of question-answer dialogues and correspondences of discussions in English classes at secondary schools. This report replies to Fujimori (2012)2) that shows “diverse dialogic scenes are necessary to improve speaking proficiency” and that “teachers must make conscious choices of classroom interactions to achieve balanced learning”. Since Fujimori (2012) is based on the observation on the classes of Ochi’s and his colleagues, the examples in this report try to realize and make sure the results of her study. This report shows that inducing students to repair their utterances has them seize opportunities to speak in English. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 57, p. 349-368, 発行日 2018-03-29 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |