WEKO3
アイテム
教育における「不利」の変遷 : 1960-1980年代アメリカの教育研究を事例に
https://doi.org/10.15083/00076435
https://doi.org/10.15083/0007643590e03bc1-af72-4a89-ada5-ca86609b6cfe
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_57_35.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-12-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教育における「不利」の変遷 : 1960-1980年代アメリカの教育研究を事例に | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00076435 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Changing Definition of “Deprivation” and “Disadvantage” in Education : During the 1960s-1980s in the United States | |||||
著者 |
住野, 満稲子
× 住野, 満稲子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 152826 | |||||
姓名 | SUMINO, Maiko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to examine how the terminology of “deprivation,” “disadvantage,” and “at-risk” developed and changed within the sphere of education and how they were defined and understood among scholars in the United States during the 1960s-1980s. The term initially developed based on the rhetoric that increased technological innovation calls for a greater emphasis on individual development. This logic remained consistent throughout the period despite changes in terminology. By examining how the language changed over the years, this paper shows that the underlying context of the definition remained unchallenged. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 57, p. 409-418, 発行日 2018-03-29 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |