WEKO3
アイテム
ジョン・デューイの教育論における「社会」 : 2019年度前期「生涯学習研究の理論と方法」を通してⅡ
https://doi.org/10.15083/00079671
https://doi.org/10.15083/000796717f6b13b5-27c0-4d9a-9160-cb78a1940c8e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
life4405.pdf (722.6 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-09-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ジョン・デューイの教育論における「社会」 : 2019年度前期「生涯学習研究の理論と方法」を通してⅡ | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | John Dewey | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Democracy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Culture | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Interest | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Studies in Lifelong Learning Infrastructure Management | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00079671 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Integration of Society and Education in John Dewey’s Theory of Education : Report on the “Theory and Methodology of Lifelong Learning Research” Seminar (Group2) | |||||
著者 |
野村, 一貴
× 野村, 一貴× 松本, 奈々子× 三木, 柚香× 佐藤, 智子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 162332 | |||||
姓名 | NOMURA, Kazuki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 162333 | |||||
姓名 | MATSUMOTO, Nanako | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 162334 | |||||
姓名 | MIKI, Yuko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 162335 | |||||
姓名 | SATO, Tomoko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | Graduate School of Education, University of Tokyo | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東北大学高度教養教育・学生支援機構 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | Institute for Excellence in Higher Education, University of Tohoku | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper is compilated as a result of a course “Theory and Methodology of Lifelong Learning Research” (Lecturer: Tomoko Sato) held in the first half of 2019. In the class, we have read the works of John Dewey to deepen our understanding of the Lifelong Learning. Lifelong Learning first appeared in the works of Paul Langland. In his work,“Integration” was one of the key concepts. Therefore, this paper focuses on the “Integration” of society and education in John Dewey’s theory of education. Some of the key concepts and thoughts, that is, his view on society and pubic, a concept of culture, and a concept of interest, are extracted. This paper concludes that a democratic society is built by the public if the interest of each person has been educationally organized to cultivate culture. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Materials | |||||
書誌情報 |
生涯学習基盤経営研究 巻 44, p. 45-57, 発行日 2020-02-28 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1342193X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12463227 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース内『生涯学習基盤経営研究』編集委員会 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | Lifelong Learning Infrastructure Management Course Graduate School of Education, the University of Tokyo |