WEKO3
アイテム
中国人高校生の異文化適応過程 : 文化的アイデンティティ形成の要因に注目して
https://doi.org/10.15083/00031284
https://doi.org/10.15083/00031284b98c8f7d-1b6a-4ce4-9b5e-3bacad152d14
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00005390271.pdf (1.2 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-11-06 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 中国人高校生の異文化適応過程 : 文化的アイデンティティ形成の要因に注目して | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031284 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Cultural Adjustments of Young Chinese Students in a Japanese Public High School : Factors in the Formation of Cultural Identity | |||||
著者 |
趙, 衛国
× 趙, 衛国 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 123011 | |||||
姓名 | ZHAO, Weiguo | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教育創発学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper examines the effects of interaction with a different cultural environment on personality formation and ego establishment in ten Chinese students, and then draws conclusions concerning the main effects of adjusting to a new cultural identity. An analysis of data from a three-year ethnographic study in K. High School suggests that three key factors influence adjustment: the existence of friends and important others comparisons between Chinese and Japanese schools, and family influences. These three factors are interactive, and influence students'adjustment to a new school and the re-adjustment of their cultural identity. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 47, p. 337-346, 発行日 2008-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |